Kaj je STEAM in kaj je STEAM?
STEM je najosnovnejši izraz za znanost, tehnologijo, inženirstvo in matematiko. STEAM pa pomeni znanost, tehnologijo, inženirstvo, umetnost in matematiko. Toda izobraževanje STEM je veliko več kot le povezovanje naslovov teh predmetov. Gre za filozofijo izobraževanja, ki vključuje poučevanje veščin in predmetov na način, ki je podoben resničnemu življenju.
Ključna sestavina STEM in STEAM je povezovanje. Namesto poučevanja disciplin v samostojnih predmetnih silosih so ure dobro zaokrožene, temeljijo na projektih in raziskovanju ter se osredotočajo na interdisciplinarno učenje. STEM in STEAM se ujemata z načinom dela in reševanja problemov v vsakdanjem življenju. To je izjemen način poučevanja in učenja. S STEM poučujemo spretnosti na način, ki se bo uporabljal na delovnem mestu in v resničnem svetu. Le redko je za delo potreben le en sklop spretnosti, kot je matematika. Predstavljajte si arhitekta, ki pri svojem delu uporablja znanost, matematiko, inženirstvo in tehnologijo. Ti predmeti ne delujejo sami zase, temveč so med seboj praktično in brezhibno povezani, kar arhitektu omogoča načrtovanje kompleksnih stavb.
STEM in STEAM nista nova, sta le načina razumevanja in uporabe integrirane oblike učenja, ki je podobna resničnemu življenju. Namesto da bi matematiko poučevali ločeno od naravoslovja, ju lahko poučujemo skupaj, tako da pokažemo, kako se znanje s teh dveh področij dopolnjuje in podpira.
Z dodajanjem umetnosti k STEM-u v STEAM-u gre za vključevanje ustvarjalnega razmišljanja in uporabne umetnosti v resničnih situacijah. Umetnost ni le delo v ateljeju. Pri umetnosti gre za odkrivanje in ustvarjanje domiselnih načinov reševanja problemov, povezovanja načel ali predstavljanja informacij. Predstavljajte si arhitekta, ki uporablja inženirstvo, matematiko, tehnologijo, znanost in umetnost za ustvarjanje osupljivih stavb in struktur. Mnogi menijo, da je dodajanje črke A nepotrebno in da je uporaba ustvarjalnosti in umetnosti naravni del STEM, drugi pa jo radi poudarijo. Zlasti pri šolskih in predšolskih otrocih v podjetju Tinker Labs radi vključimo črko A, da ta vidik učenja pri pouku ne bi bil pozabljen.